arrow_drop_up arrow_drop_down
Facebook sign-on

Facebook sign-on

Wat is Facebook sign-on?

De term Facebook sign-on heeft betrekking tot het binden van een doelgroep met behulp van in dit geval Facebook. Dit social media kanaal is een zeer goed platform om in contact te blijven met geïnteresseerden en is hiermee van grote waarde voor een bedrijf. Hierbij is het van belang om zoveel mogelijk volgers te hebben. Deze personen blijven automatisch op de hoogte van de berichten die een bedrijf plaatst. Op het moment dat deze berichten aanspreken bij deze doelgroep, is de kans groot dat deze gedeeld worden en hierdoor meer mensen met het bedrijf in contact komen. Dit wordt ook wel het sneeuwbaleffect genoemd. Veel mensen zullen niet spontaan een bedrijf op social media gaan opzoeken en volgen. In veel gevallen is zal een persoon hiervoor kiezen als hij of zij hiervoor wordt uitgenodigd of op het moment dat een persoon een bepaalde binding voelt met een bedrijf. Dit onderstreept de gezamenlijke waarde van de diverse vormen van marketing inzet. Hierbij kan een website, e-mail marketing inzet en social media een uitstekende combinatie vormen en elkaars waarde verhogen. Veel bedrijven kiezen ervoor om op een website en in de e-mails die verstuurd worden een Facebook sign-on button weer te geven en de gebruiker soms actief te uit te nodigen om deze te gebruiken. Daarnaast wordt Facebook juist gebruikt om de doelgroep te attenderen op het aanbod en het nieuws over een bedrijf. Hierbij wordt vaak gebruik gemaakt van links naar blogberichten en landingspagina’s. Op deze manier speelt Facebook een belangrijke rol in de customer journey. Daarnaast kan Facebook uitstekend gebruikt worden om een klant te attenderen op een nieuwsbrief. Hiervoor kan een aanmeldformulier op Facebook worden geplaatst met behulp van leadpages. Door te kiezen voor deze optie kan ook direct informatie worden verzameld over de doelgroep. Van de Facebook sign-on button kan alleen gebruik worden gemaakt als de gebruiker bereid is om zijn of haar persoonsgegevens bekend te maken. Hierbij is het van belang om aan te geven dat deze gegevens vertrouwelijk worden behandeld en niet aan derden worden verstrekt. Dit is van belang met betrekking op de steeds strenger wordende privacy regels. Een verkregen e-mailadres mag niet worden gebruikt om ongevraagd een e-mailcampagne heen te sturen. De eigenaar van dit adres moet hier expliciet toestemming voor geven.
Reactie plaatsen