Huddle in de spotlight: Slank met Linda
Huddle in de spotlight: Slank met Linda
30 oktober 2017 

Huddle in de spotlight: Slank met Linda

Van een drukke vaste baan naar de vrijheid van haar eigen business ‘Slank met Linda’; Linda Nordholt heeft haar passie weten te gebruiken om een succesvolle business neer te zetten. Inmiddels heeft Linda met het zoekwoord ‘koolhydraatarm eten’ de nummer één positie in Google weten te veroveren. Ook heeft ze een boek uitgebracht, 10.000 Facebook fans en de community ‘Club van Linda’ in Huddle opgezet. Binnen één jaar tijd bestaat haar club al uit 3600 leden waarvan er 1300 een betaald lidmaatschap hebben!

linda nordholt

Hoe ‘Slank met Linda’ begon

TED Talks heeft haar motto ”Ideas worth spreading” erop gebaseerd; soms komt er een ervaring op je pad die zoveel indruk op je maakt dat je deze met iedereen om je heen wil delen. Dit is ook wat er bij Linda gebeurde. Als vrouw die met haar gewicht worstelde is Linda zich gaan verdiepen in afvallen. Tijdens deze zoektocht stuitte zij op koolhydraat arm eten. Het resultaat hiervan had zo’n positieve impact op haar leven dat ze dit wilde gaan delen met andere mensen.

koolhydraatarm recept

Wat begon als een hobby werd steeds serieuzer. Linda besloot dat ze full-time aan de slag wilde gaan met het inspireren van mensen en helpen met het verliezen van gewicht. Ze bouwde haar hobby om tot business en ‘Slank met Linda’ was geboren! Inmiddels is zij dé expert op het gebied van koolhydraat arm eten.Slank met linda review

Haar business bestaat op dit moment uit offline begeleiding met afvallen aangevuld met een online gedeelte: haar eigen online community. ‘Slank met Linda’ helpt mensen binnen de niche ‘koolhydraat arm eten’ met afvallen en gezonder leven.

Volgens Linda is het werken vanuit haar gevoel en de passie voor het vak wat haar business zo krachtig maakt. Linda is het gezicht en het hart achter de business en binnen deze rol treedt ze op als de autoriteit van haar tribe.

club van linda review

De Club van Linda

De community geeft Linda de mogelijkheid om haar achterban met elkaar in contact te brengen en hen op een laagdrempelige manier te kunnen helpen door zelf actief te zijn in de community.

“Ik word dagelijks blij van wat er gebeurt in de community. Mensen zijn het de ‘Club van Linda’ gaan noemen en vragen of iets Linda-Proof is”.

club van linda feed

Bij haar achterban is Linda beroemd om haar koolhydraatarme weekmenu’s. Voor iedere week is er een nieuw menu. Daarnaast schrijft ze recepten en deelt ze geregeld haar expertise als voedingsdeskundige. Er kwam door haar achterban steeds meer vraag naar een bundeling van al deze content. Dit heeft Linda dan ook gedaan. In de ‘Club van Linda’ heeft ze gedeelte ingericht waarin ze recepten, trainingen en nieuwe weekmenu’s voor haar leden heeft gebundeld. Hierdoor is de ‘Club van Linda’ naast een community, ook een leeromgeving.

club van linda trainingen

“Ondanks dat de recepten centraal stonden heb ik gekozen voor een Huddle waarin de community centraal staat. Op die manier creëer je veel meer interactie dan wanneer je alleen maar zegt ‘hier heb je je weekmenu en doe je ding'”

club van Linda gesprekken

Gewoon doen

We gaan het gewoon doen”, is wat Linda vertelde toen ik haar vroeg wanneer ze klaar was om van start te gaan. Ze had van te voren in grote lijnen uitgedacht wat ze in haar community wilde: recepten, artikelen en een forum. Met deze rode draad heeft ze haar community opgezet en een deadline gesteld. De community was op dat moment nog niet volledig ‘af’, maar dat mocht niet baten, ze is ervoor gegaan!

clubvanlinda lancering

3600  Leden

Inmiddels is Linda 10 maanden live en heeft ze al meer dan 3600 leden. Hiervan hebben er 1300 een betaald lidmaatschap. Een echte mijlpaal! Een die alle verwachtingen die ze had, heeft overstegen.

Clubvanlinda 3600 leden

Het lidmaatschap

Linda maakt voor haar club gebruik van het lidmaatschapsmodel. Om toegang te krijgen tot haar volledige club, heb je een lidmaatschap nodig. Deze kun je op haar website afsluiten voor €7,50 per maand.

clubvanlinda aanmelden

Linda is uitgegaan van de Netflix gedachte; een laag bedrag per maand, voor toegang tot alles. Hiervoor krijgen leden:

  • Toegang tot de community ‘Club van Linda’
  • Delen van succes momenten
  • Tips en advies van voedingsdeskundige
  • Iedere week een nieuw weekmenu
  • Iedere week nieuwe recepten
  • Iedere week extra tips en artikelen
  • Antwoorden op al je vragen

Een kijkje in de club…

De  ‘Club van Linda’ is een besloten community. Op deze manier kunnen haar leden in een veilige en afgeschermde omgeving met elkaar in contact staan.

linda-club-forum

In de community staan haar leden met elkaar in contact. Zij delen ervaringen, prestaties en ontvangen tips.

Clubvanlinda topics

Ook delen leden enthousiast hun recepten met elkaar.

clubvanlinda recepten delen

De training omgeving is er een die Linda voor haar leden heeft gevuld met content. Zo zijn hier de weekmenu’s te vinden waar Linda zo bekend om staat. Haar leden kunnen hun weekmenu in haar club downloaden en daar direct mee aan de slag gaan.

Clubvanlinda content weekmenu

Naast de weekmenu’s kunnen haar leden extra koolhydraatarme recepten vinden in de leeromgeving.

clubvanlinda recepten

Ook deelt Linda haar expertise in een online training over gezond afvallen door middel van koolhydraatarme voeding.

clubvanlinda training

Linda blijft haar trainingen continu aanvullen. Ze haalt haar inspiratie voor nieuwe content uit de gesprekken met haar klanten en volgers.

Hoe komt ze aan klanten?

Linda legt uit dat ze de meeste leden uit haar sales funnel haalt. Ze doet dit door bezoekers vanuit Google naar de blogs op haar site te sturen.

slankmetlinda google

Om de bezoekers van haar website bij haar te houden, gebruikt Linda een leadmagnet; een gratis weekmenu die bezoekers in ruil voor hun e-mail adres kunnen downloaden. Dit weekmenu wordt inmiddels 200 keer per dag gedownload.

slankmetlinda optin

De mensen die het weekmenu downloaden komen in haar autoresponder terecht. Vanuit hier stuurt ze e-mails om mensen bekend met haar te laten worden en doet ze uiteindelijk een mooi aanbod om lid te worden van haar club.

Ook zijn er mensen die op haar site uitkomen en direct met het lidmaatschap starten. Dit zijn over het algemeen niet de leden die het langst blijven.

“De mensen die al langer in mijn funnel zitten, zijn de kwalitatieve leads. Zij blijven langer lid”.

Wat is er veranderd in het leven van Linda?

Iedere dag stipt op tijd op kantoor zijn, 60 uur per week maken en weinig vrije tijd hebben is iets dat Linda zichzelf nog goed kan herinneren. Dankzij de business die ze heeft opgezet is haar kantoorbaan verleden tijd én is ze vrij om haar dagen zo in te plannen zoals zij dat wil.

“Het allerfijnste is nu dat ik mijn dagen kan indelen zoals ik zelf wil”

Ze staat vroeg op voor haar ontbijt en een wandeling op de heide met haar hondje. Rond 10.00 uur gaat ze gefocust aan de slag met haar business. Hier ‘werkt’ ze 6 uur per dag, 4 dagen per week aan. Linda vertelt dat ze, omdat ze al haar online programma’s al klaar heeft staan, ook op dagen dat ze even ‘nergens zin in heeft’ kan besluiten om even niets te doen. Dat is pas vrijheid!

“Mijn leven is totaal anders haha”

De volgende mijlpaal

De club van Linda heeft haar business enorm veranderd. Wij hopen dat ze met haar community als tribe leader nog vele mensen mag inspireren. Op naar de 2000 lidmaatschappen Linda! ☺

Door

Nils

op 6 November 2017

Knap dat je in deze markt je plekje weet te veroveren. Maar als je er passie voor hebt dan gaat het bijna "als vanzelf" en wordt je content vaak heel goed. Succes!

Reactie plaatsen